loading...
سایت خبری باشگاه بارسلونا
admin بازدید : 195 شنبه 13 خرداد 1391 نظرات (0)

اين مقاله در سه بخش تهيه شده است كه بخش اول آن را مي توانيد در ادامه بخوانيد

Jordi Alba - Valencia

فصل 2011/12 - فصلی که فقط یک جام برای بارسا داشت - به پایان رسید. آیا تاکتیک های بارسا به پایان رسیده است؟ آیا کیفیت چند تن از بازیکنان پایین بوده است یا مصدومیت های زیاد بازیکنان در این فصل به گواردیولا اجازه نداد تاکتیک های خود را به نمایش بگذارد؟ و شاید هم خرید های باشگاه انتظارات را برآورده نکرد؟ به هر حال هر چه بود فصل کم فروغی برای بارسا بود.

عدم موفقیت های بارسا در این فصل، سران باشگاه را به تکاپو واداشت که مجبور باشند نیروهای جدیدی به تیم اضافه نمایند تا تیتو ویلانووا با تمام قوا فصل 2012/13 را آغاز نماید. در چند هفته ی اخیر شایعات بازار نقل و انتقالات شروع شده است و این شایعات دور و اطراف باشگاه بارسلونا هم شنیده می شود. در ادامه به خریدهای احتمالی و بازیکنان مورد نیاز بارسلونا در فصل آینده می پردازیم.

دروازه بان


در این فصل والدس همانند چند فصل قبل موفق به دریافت جایزه سامورا گردید، اما در چند بازی حساس آخر فصل متزلزل نشان داد. از سوی دیگر هم پینتو پا به سن گذاشته است و به احتمال قریب به یقین فصل آینده، آخرین فصل حضور این بازیکن در دنیای فوتبال خواهد بود. با این حال به نظر می رسد باشگاه تصمیم به استخدام بازیکن در پست دروازه بان ندارد و والدس فصل آینده نیز بعنوان دروازه بان اصلی در درون دروازه خواهد ایستاد.

مدافع میانی




قطعاً یکی از دلایل ضعف تیم، عدم آمادگی کامل خط دفاع بود. شاید در شروع فصل کسی فکر نمی کرد که در ادامه ی فصل، خط دفاعی مانند سال های پیش آن استحکام همیشگی را نداشته باشد. ضعف ماسچرانو در بازی های حساس، عدم آمادگی کامل پیکه در این فصل و مصدومیت های پویول باعث شد بارسا در بازی های حساس دچار مشکل شود. انتظار هم می رود تیم به دنبال پوشاندن این ضعف باشد که با چند بازیکن وارد مذاکره شده است.

تیاگو سیلوا
در میان تمامی اسامی که برای حضور در بارسا وجود دارد، شایعه پیوستن تیاگو سیلوا بازیکن 27 ساله ی برزیلی بیش از هر بازیکن دیگری به گوش می رسد. آخرین شایعات مبنی بر این بوده است که باشگاه میلان ایتالیا موافق شنیدن پیشنهادات دیگر تیم ها در ازای سیلوا می باشد. آدریانو گالیانی، مدیر عامل میلان، اظهار داشته است که چندین تیم تمایل خود را برای بستن قرار داد با سیلوا ابراز کرده اند. بی شک در این میان نام باشگاه بارسلونا هم مطرح می باشد. هر چند گالیانی بارها اعلام کرده است در مقابل پیشنهادهایی که برای انتقال تیاگو سیلوا می شود، مقاومت می کنیم. باید دید این مقاومت تا چه حدی خواهد بود.

طبق خبرهایی که اعلام شده است سران باشگاه بارسلونا و میلان به گفتگو پرداخته اند و بارسلونا در ازای سیلوا، پیشنهاد 20 میلیون یورویی به همراه یکی از بازیکنانش که احتمال دارد آفلای و یا کیتا باشد را داده است. میلان نیز در پاسخ به این پیشنهاد، مبلغ 30 میلیون یورو به همراه تیاگو آلکانتارا را درخواست کرده است.

تاکنون که خبری مبنی بر موافقت یا مخالفت روسل و زوبی زارتا به پیشنهاد میلان نشده است، اما چیزی که مسلم است این است که پیشنهاد میلان غیر منطقی به نظر می رسد. زیرا از آلکانتارا بعنوان یکی از آینده دارترین بازیکنان جهان یاد می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای چابی باشد. دو باشگاه میلان و بارسلونا برای سر انتقال این بازیکن بحث خواهند کرد که باید صبر کرد و منتظر نتیجه ماند.

نام کامل: تیاگو امیلانو دا سیلوا
سن: 27
قد: 183
ملیت: برزیل
پست تخصصی: مدافع میانی
سایر پست ها: هافبک دفاعی
قیمت کارشناسی شده ی بازیکن: 32 میلیون یورو
قیمت انتقالی پیشنهادی: 45 میلیون یورو
درصد حضور در بارسا: 35 درصد

یان ورتونگن

مدافع 26 ساله بلژیکی تیم آژاکس نیز در این فصل عملکرد قابل قبولی در خط دفاعی این تیم داشته است و توانست با آژاکس به مقام قهرمانی باشگاه های هلند دست پیدا کند. حضور این بازیکن در تاتنهام قطعی به نظر می رسد، اما اگر بارسا در به خدمت گرفتن تیاگو سیلوا شکست بخورد، می تواند برای حل مشکل خط دفاعی، با مدیر برنامه های این بازیکن نیز وارد مذاکره شود.

نام کامل: یان ورتونگن
سن: 25
قد: 189
ملیت: بلژیک
پست تخصصی: مدافع میانی
سایر پست ها: مدافع چپ – هافبک دفاعی
قیمت کارشناسی شده ی بازیکن: 12 میلیون یورو
قیمت انتقالی پیشنهادی: ؟
درصد حضور در بارسا: 5 درصد

مدافع چپ



بارسا در این فصل با داشتن سه مدافع چپ ضعف زیادی را احساس کرد تا پاشنه آشیل این تیم باشد. آبیدال، مکسول و آدریانو سه گزینه ی گواردیولا برای قرار گرفتن در دفاع چپ بودند. در نیم فصل اول آبیدال گزینه ی اصلی پپ در این منطقه از خط دفاعی بود. هر چند که این فرصت به مکسول و آدریانو می رسید تا بتوانند خودی نشان دهند، اما هرگز نتوانستند بعنوان یک مدافع چپ اطمینان پپ را بدست بیاورند. در نهایت مکسول از تیم جدا شد و به پاریسن ژرمن انتقال یافت تا جنگ برای قرار گرفتن در دفاع چپ بین آبیدال و آدریانو باشد. بدشانسی های بارسا ادامه داشت، زیرا آبیدال بعد از گذشت چند هفته از نیم فصل دوم، مجبور به عمل جراحی شد که دیگر نتوانست برای بارسا بازی کند تا آدریانو تنها گزینه ی پپ برای بازی در این پست باشد. آدریانو در طول فصل چند بار دچار مصدومیت شد و چند بازی را از دست داد تا پویول در غیاب آبیدال و این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی به بازی گرفته شود. با این حال آدریانو توانست زمانی که فرصت حضور در زمین را پیدا کند کیفیت بهتری از خود نشان بدهد، اما نتوانست آنگونه که باید و شاید مشکل خط دفاع در سمت چپ را حل کند.
بارسا برای پوشش ضعف در این پست دو بازیکن را مد نظر دارد که به هر دوی آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

جوردی آلبا

از جانشینان احتمالی آبیدال در پست دفاع چپ می توان به آشنای قدیمی بارسا اشاره کرد. جوردی آلبا، بازیکن 23 ساله والنسیا، از کاندیداهای حضور در تیم می باشد. با وجود اینکه خبر انتقال این بازیکن هنوز از طریق باشگاه تایید نشده است، اما به نظر می رسد که آلبا را باید بارسایی دانست. همچنین با توجه به اینکه سران والنسیا دست به خرید بازیکن از اسپورتینگ لیسبون و دپورتیوو لاکرونیا کرده اند، مسیر انتقال این بازیکن به بارسا راحت تر شده است. والنسیا باشگاهی است که بازیکنان جوان و بی تجربه را خریداری می کند و بعد از پرورش این بازیکنان و تبدیل شدن به یک بازیکن تراز اول، دست به فروش آنها می زند. باب همین مسئله و با توجه ویژه تیتو ویلانووا به جوردی آلبا - که یک لاماسیازاده نیز هست - احتمال بازگشت او به خانه زیاد است. ویلانووا در تمجید از این بازیکن می گوید: «آلبا را به عنوان یک بازیکن و یک فوتبالیست ماهر، بسیار دوست دارم. او مدافع فوق العاده ایست و از تکنیک خوبی نیز برخوردار است. اگر بارسا موفق به امضای قرارداد با او شود، به خوبی پذیرای او خواهیم بود. آلبا اولویت شماره یک ما، برای خریدهای تابستانی خواهد بود.»

نام کامل: جوردی آلبا راموس
سن: 23
قد: 172
ملیت: اسپانیا
پست تخصصی: مدافع چپ
سایر پست ها: وینگر میانی
قیمت کارشناسی شده ی بازیکن: 10 میلیون یورو
قیمت انتقالی پیشنهادی: 15 تا 20 میلیون یورو
درصد حضور در بارسا: 55 درصد

گرث بیل


شاید کمتر کسی در دنیای فوتبال باشد که از کیفیت این بازیکن خبرنداشته باشد؛ به جرات می توان گفت یکی از بهترین مدافعان چپ حال حاضر دنیاست. درست است که باشگاه علاقه ی زیادی به خدمت گرفتن این بازیکن دارد، اما این را هم می داند که برای متقاعد کردن سران تاتنهام کار سختی را خواهد داشت. از این مسئله هم نباید گذشت که چند مشتری جدی دیگر هم دارد که همین مسئله کار را بیش از قبل برای به خدمت گرفتن این بازیکن سخت می کند.

این طور به نظر می رسد که خود گرث بیل علاقه ی زیادی برای پیوستن به جمع آبی اناری ها دارد و این ابراز علاقه را بارها درسایت ها و روزنامه ها اعلام کرده است. با توجه به شواهد و قراین می توان گفت که بارسا حاضر است برای به خدمت گرفتن این بازیکن تا 45 میلیون یورو هزینه کند.

نام کامل: گرث فرانک بیل
سن: 22
قد: 183
ملیت: ولز
پست تخصصی: وینگر میانی
سایر پست ها: دفاع چپ – وینگر تهاجمی
قیمت کارشناسی شده ی بازیکن: 35 میلیون یورو
قیمت انتقالی پیشنهادی: 45 میلیون یورو
درصد حضور در بارسا: 25 درصد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تابلو بازی ها

    بازی بعدی

    دوستانه

    http://i2.goal.com/files/images/stats/goal/team-logos/1/161_48x48.jpg         

    هامبورگ     -     بارسلونا

    ورزشگاه : AOL Arena


    بازی قبلی

    فینال جام حذفی

             

    بیلبائو  0  -   3 بارسلونا

    ورزشگاه : ویسنته کالدرون

    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 110
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 1,983
  • بازدید کلی : 20,835
  • بهترین های لالیگا
    برترین تیم ها
    1 - رئال مادرید – 100 امتیاز

    2 - بارسلونا – 91 امتیاز

    3 - والنسیا - 61 امتیاز


    برترین گلزنان
    1 - لیونل مسی - 50 گل
    2 - کریس رونالدو – 46 گل

    3 - رادامل فالکائو – 24 گل


    برترین گلسازها
    1 - مسعود اوزیل - 17 پاس گل

    2 - لیونل مسی – 15 پاس گل

    3 - آنخل دی ماریا – 15 پاس گل