loading...
سایت خبری باشگاه بارسلونا
admin بازدید : 95 دوشنبه 08 خرداد 1391 نظرات (0)
به رغم هراسي که مقامات مادريد از رويارويي دو تيم کاتالان ها و باسکي ها در این شهر داشتند؛ هيچ کس سرود ملي اسپانيا را در ورزشگاه کالدرون ' هو' نکرد.

بازي بارسلونا درنيمه نخست نشان داد که آتلتيک بيلبائو توان لازم را براي مقابله ندارد.اين تيم همانطور مقابل بارسلونا باخت که پيش از آن در ليگ اروپا بازي مقابل منچستريونايتد را برده بود.

کاتالان هاوباسکي ها در لاليگا هم عملکرد خوبي داشتند،ولي سرانجام درفينال جام حذفي به يکديگر رسيدند.

کاتالان ها فصل رضايت بخشي نداشتند؛هرچند که نقطه پايان خوبي داشتند. آنها هنوز هم از تاثيري که بر تيم ملي اسپانيا دارند خوشحال به نظر مي رسند.

اين بازي به هرصورت انجام شد،ولي پيش از آن اتفاقات بيهوده و ناخوشايندي رخ داد که هميشه در فضاي سياسي سوررئال اسپانيا بايد منتظر آن بود.

''اسپرانزاآگيره'' رييس دولت ايالت مادريد پيش ازاين بازي و درپي درخواست شبکه هاي اجتماعي براي''هو کردن'' سرود ملي اسپانيا گفت که هواداران بارسلونا و آتلتيک در اين شهر مقبول نيستند.

سال 2009 کانال يک تلويزيون رسمي اسپانيا هنگامي که صداي هو از سکو هاي ورزشگاه در زمان پخش سرودملي اين کشوربلندشد؛صداراقطع کرد.هنگامي که اين شبکه به رفتارغيردمکراتيک متهم شد، سردبير برنامه ناگزير شد در نيمه ديگر صداي فيلم را بلند کند.

فينال جام حذفي و حضور تيم هاي دو ايالت جدايي طلب کاتالونيا و باسک خاطره آن زمان را در اذهان زنده کرد.

آگيره حتي از اين هم فراتر رفت و پيشنهاد لغو بازي و يا برگزاري آن در جزاير اورکني را داد. شايد از تظاهرات جدايي طلبان مي ترسيد. با اين حال با تظاهراتي که جمعه بعدازظهر فالانژهاي افراطي انجام دادند مخالفتي نکرد و به گرمي از هواداران تيم هاي باسک و کاتالان استقبال کرد.

خوان کارلوس پادشاه اسپانيا که اين جام به نام اوست، ظاهرا به دليل کسالت و احتمالا به اين خاطر که نتوانسته سرو صداي ورزشگاه کالدرون را تحمل کند، پسرش '' شاهزاده فيليپ'' را به تماشاي فينال فرستاد که او هم هوادار آتلتيکو مادريد است.

به رغم همه پيش بيني ها فضاي ورزشگاه در زمان پخش سرود27 ثانيه اي ملي اسپانياآرام بود. يکي از زيبايي هاي فوتبال اسپانيا نيز همين است.

شبي که کاتالان ها و باسکي ها نتوانستند سرود ملي اسپانيا را هو کنند، شب افول قدرت اين دو ايالت محسوب مي شد. ساکنان اين دو ايالت هميشه قدرت و هويت خود را در زمان پخش سرود ملي اسپانيا نشان مي دادند وسکوتشان در ورزشگاه کالدرون براي همه تحليلگران عجيب بود.

آنها به همين خاطر است که تيم هاي فوتبالشان رادراين سال ها قوي کرده اند و مادريد هم به همين سبب براي دفاع از پرچم ملي قدرتمند شده است.

نکته ديگر که ناهمخواني اين ايالت ها را با مرکز کشور نشان مي داد؛ زماني بود که براي مسابقه فينال جام حذفي تعيين شد.اين بازي ساعت 22 به وقت مادريد انجام مي شد، يعني هوادران تيم هاي بارسلونا وبيلبائو در کاتالونيا و باسک بايد در ساعت اداري به اين شهر پرواز مي کردند تا به موقع به تماشاي بازي برسند.

هواداران دو تيم به اين علت نتوانستند در جلسه اي که صبح جمعه ترتيب داده شده بود ، حضور يابند.با اين حال حدود 50 هزار نفر از بيلبائو براي تماشاي بازي به مادريد آمدند که رقمي شگفت انگيز در ميان بازديدکنندگان شهر توريستي مادريد است.

ورزشگاه کالدرون تنها گنجايش 54 هزار نفر را دارد، ولي آنها مي خواستند خيابان ها و ميادين اصلي شهر را هم به اشغال خود درآورند.

تعداد کاتالان هايي که به مادريد سفر کرده بودند از اين رقم کمتر بود ، تعداد آنها حدود نيمي از باسکي ها بود.

هيچ مشکلي درورزشگاه ميان هواداران دوتيم بوجودنيامد؛ شهرمادريد في نفسه شهري ميهماندوست است و تنها نکته تاريک آن وجود فردي مانند آگيره در راس دولت است.

آگيره در بازگشت از جلسه اي کوتاهي که در باشگاه داشت، بنري را دردست گرفت تا تقدس اتحاد در اسپانيا را نشان دهد.

به رغم همه اين تدابير، تصوير پويول و ژاوي که اطراف زمين کالدرون مي دويدند در حالي که پرچم هاي باسک و کاتالونيا را بالاي سر گرفته بودند، نشان از هويتي داشت که به آن عشق مي ورزند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تابلو بازی ها

    بازی بعدی

    دوستانه

    http://i2.goal.com/files/images/stats/goal/team-logos/1/161_48x48.jpg         

    هامبورگ     -     بارسلونا

    ورزشگاه : AOL Arena


    بازی قبلی

    فینال جام حذفی

             

    بیلبائو  0  -   3 بارسلونا

    ورزشگاه : ویسنته کالدرون

    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 110
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 394
  • بازدید سال : 2,022
  • بازدید کلی : 20,874
  • بهترین های لالیگا
    برترین تیم ها
    1 - رئال مادرید – 100 امتیاز

    2 - بارسلونا – 91 امتیاز

    3 - والنسیا - 61 امتیاز


    برترین گلزنان
    1 - لیونل مسی - 50 گل
    2 - کریس رونالدو – 46 گل

    3 - رادامل فالکائو – 24 گل


    برترین گلسازها
    1 - مسعود اوزیل - 17 پاس گل

    2 - لیونل مسی – 15 پاس گل

    3 - آنخل دی ماریا – 15 پاس گل